Voor slimme accountmanagers: Binnen beginnen betekent big business
“Doet u mij maar een leaseauto van de zaak alstublieft.” Zo ongeveer is het in het sales vak jarenlang gegaan. Met prachtige secundaire, of zelfs tertiaire arbeidsvoorwaarden werden nieuwe accountmanagers aangetrokken en vaak vrijwel direct op pad gestuurd naar klanten. Maar is dat wel verstandig? Waar het echt goud ligt…

Binnen beginnen is beter
Sowieso hebben de afgelopen maanden duidelijk gemaakt dat je lang niet altijd naar buiten hoeft te vliegen om zaken te doen. Een slimme accountmanager is online ook vaardig genoeg om klanten voor het desbetreffende product of dienst te interesseren. Binnen beginnen bij een nieuwe werkgever levert je echter nog 5 voordelen op:

  1. Binnen kun je net zoveel verdienen als buiten of zelfs meer. Immers kun je meer klanten op een dag bedienen. Daar zijn weleens misverstanden over.
  2. Je leert sneller al je collega’s kennen, bijvoorbeeld de mensen die je nodig hebt voor het orderproces of de service verlening naar de klant. Dan weet je ook wat je klanten kunt toezeggen.
  3. Voor klanten word je de allerbeste gesprekspartner, omdat je de tijd gegeven wordt om eerst te leren. Zeker bij software gerelateerde producten en diensten heb je één tot twee jaar nodig om kennis te vergaren. Continue leren is het nieuwe normaal geworden in veel branches.
  4. Voor zware cases kan je tijdens de inwerkperiode gekoppeld worden aan een buitendienstmedewerker met jarenlange ervaring. Deze zogenaamde ‘buddy’ (of werkbij) versnelt jouw leerproces met zijn of haar kennis en expertise.
  5. Door binnen te beginnen maak je grotere stappen naar buiten. Je zult ongetwijfeld langer willen blijven als je merkt dat binnen beginnen jou meer klanten heeft opgeleverd.


Een keuzevraag tot slot
Werk je liever in de buitendienst om een nietszeggend product te verkopen of werk je liever in de binnendienst bij een gerenommeerde naam waar je altijd profijt van zult hebben?

Stof tot nadenken?
Voor een zeer bekend merk zijn wij onder andere op zoek naar een 
Inside Sales Rotterdam. Nog meer salesvacatures vind je terug via deze link.

Tot Bzzzzzzziens!

  • Share

1 Comments

  1. Rick

    Je slaat de spijker op zijn kop Maurice! Inside sales is een essentieel onderdeel van je sales proces en je doet broodnodige kennis, connecties en ervaring op vanuit deze rol.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.