Junior / Medior Accountmanager

Junior / Medior Accountmanager (vacaturenummer 2021.1204)

Direct solliciteren?

Soort dienstverband: Fulltime, Bepaalde tijd, Onbepaalde tijd
Salaris: € 2.200,00 – € 3.200,00 /maand afhankelijk van ervaring
Locatie: Rotterdam

Stuur je CV naar info@targetrecruiters.nl of neem contact op:

Contactpersoon: Maurice Schill
Telefoonnummer: 06 20 36 33 14

Als Accountmanager ben je verantwoordelijk voor het realiseren van specifieke commerciële doelstellingen, waarbij de focus ligt op het werven van nieuwe zakelijke relaties en op het onderhouden van bestaande relaties binnen jouw eigen regio. Je hebt hierin als Accountmanager een regierol. Dit betekent dat je voor de prospect en bestaande relatie het belangrijkste aanspreekpunt bent voor onze dienstverlening.

Je hebt een zelfstandige rol waarin jij de verantwoordelijkheid over jouw regio neemt. In de organisatie zet je de lijnen uit. Je coördineert actiepunten, je controleert en je delegeert. Je pleegt uiteenlopende vormen van acquisitie, stelt zelfstandig offertes op en draagt zorg voor een complete dossiervorming van de uiteindelijke order. Je onderhoudt de contacten met alle organisaties binnen jouw regio en je werkt samen met meerdere disciplines binnen ons bedrijf om onze bedrijfsdoelstellingen te behalen. Daarnaast ben je als accountmanager verantwoordelijk om de kennis over de diensten en producten op peil te houden en de marktontwikkelingen te volgen.

Jouw target doelstellingen realiseren d.m.v. de volgende taken en verantwoordelijkheden:

  • Ondernemer in jouw eigen regio. Kan op diverse niveaus schakelen en positioneert zich als partner op het gebied van document- en softwareoplossingen;
  • Gezicht van de organisatie en daarmee het aanspreekpunt voor prospects en klanten;
  • Verantwoordelijk voor een eigen accountplan met focus op het behalen van de in dat meetjaar gestelde targets en regiodoelen;
  • Verantwoordelijk voor klantenwaardering en -loyaliteit, effectieve en snelle opvolging van klantvragen vanuit de regierol met als doel de klanttevredenheid binnen jouw regio te maximaliseren;
  • Je stelt zelfstandig offertes op en draagt zorg voor een complete dossiervorming van de uiteindelijke (clean) order;
  • Je hebt jouw administratieve organisatie op orde. Dit met behulp van de centrale bedrijfsapplicaties. Jij borgt een goed lopende sales cycli;
  • Periodiek stuur je bij op basis van jouw eigen accountplan. Je bent scherp op de te verwachten resultaten in omzet, marge en het aantal new business deals. Je maakt hiervoor gebruik van het sales dashboard;
  • Je bent zelfstandig en proactief. Je ontvangt de nodige begeleiding en coaching van jouw manager;
  • Je bent een echte teamplayer. In samenwerking met jouw collega’s borg je het regio target en denk je mee om vanuit optimale samenwerking (over afdelingen heen) tot een zo groot mogelijke klantbeleving te komen. Zo stuur jij op klantgestuurd ondernemen!
  • Jij bent je bewust van de verschillende interne- en externe stakeholders en weet deze op een zo efficiënt mogelijke wijze in te zetten voor het beste resultaat.


Wie ben jij?

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding, bij voorkeur in de richting van Commerciële Economie/Bedrijfskunde of aantoonbaar HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 2 á 3 jaar werkervaring in de commercie, IT-branche of in een andere zeer competitieve markt;
  • Jij hebt een enorme passie en ambitie voor sales en zit nooit stil;
  • Je bent aantoonbaar in staat om gedisciplineerd, planmatig en zelfstandig te werk te gaan en voor zowel jezelf als jouw team het beste resultaat te bereiken;
  • Een echte ondernemer. Je kijkt graag naar kansen in de markt en hoe deze om te zetten naar het boeken van succes binnen de praktijk;
  • Creatief in het creëren van diensten en oplossingen. Je communiceert met flair en bent in staat meerwaarde over te brengen bij prospects en bestaande relaties;
  • Correcte en volledige beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.


Wat biedt deze organisatie de
Accountmanager:

  • Een professionele organisatie, met een collegiale, inspirerende en informele sfeer;
  • Een uitdagende functie met bewegingsruimte in je rol;
  • Een vooruitstrevende organisatie met een winnaars mentaliteit & mensgerichte cultuur;
  • Werken in een leidinggevende speler binnen de branche;
  • Enthousiaste collega’s met passie voor het vak;
  • Een mooi en voor ontwikkeling vatbaar beloningspakket;
  • Een jaarlijks variabele beloning;
  • Een leaseauto, laptop en smartphone;
  • Jaarlijks diverse trainingen en ontwikkelsessies binnen onze CBC en Sales Academy.


Over de organisatie
Ze zorgen voor het optimaliseren van de interne en externe document- en informatiestromen bij diverse klanten. De organisatie heeft vestigingen in Breda, Den Haag, Eindhoven, Goes, Rotterdam, Arnhem- Nijmegen, Amsterdam en Utrecht.

Zij verdiepen zich in de verschillende processen van organisaties op het gebied van document- en informatiestromen. Dit doen zij door het analyseren van de administratieve processen binnen de organisatie, het neerleggen van een propositie voor optimalisatie en natuurlijk door de uiteindelijke oplossing te managen.

De organisatie richt haar deskundigheid, diensten en producten op de Profit-, Non-Profit- en Grafische sector. Het doel is uiteindelijk om samen, met een team van ruim 120 medewerkers, een hoge mate van klanttevredenheid en klantloyaliteit te creëren bij zowel potentiële als bestaande relaties.

Jouw nieuwe sales(job) is ons target!

Neem contact met ons op via info@targetrecruiters.nl of bel naar 06-20363314
Contact

%d bloggers liken dit: